• View Larger Image

Język angielski– czy trudno się go nauczyć od podstaw?

Angielski to wbrew pozorom nietrudny język. Wystarczy obrać konkretnego metody nauki oraz wyznaczyć sobie cel, który motywowałby do dalszego działania. Czy nauka angielskiego od podstaw jest trudna? Z pewnością nie! Przedstawimy to w poniższym wpisie.

Motywacja do nauki

Pomóc nam w nauce języka angielskiego może motywacja. W jaki sposób ją osiągnąć? Poprzez wyznaczenie sobie konkretnego celu. Jest kilka powodów, dla których możemy rozpocząć naukę angielskiego:

  • Lepsze stopnie w szkole lub na studiach.
  • Korzyści zawodowe, np. nowa praca lub stanowisko, awans, czy kontakty z międzynarodowe.
  • Kontakty zagraniczne – w czasie podróży do innego kraju możemy śmiało porozumieć się z innymi bez ograniczeń. To częsty powód oraz cel dla seniorów, gdy decydują się na naukę angielskiego (np. chcą rozmawiać z rodziną, która przebywa za granicą).
  • Rozwój osobisty – ćwiczenie pamięci i koncentracji, lepsza praca mózgu.

Warto zatem znaleźć cel, który motywowałby nas do dalszej nauki. Nie musi być on dokładnie taki sam, jak wymieniliśmy wyżej. Może to być zupełnie coś innego.

Sposoby na efektywną naukę

Przede wszystkim nauka angielskiego od podstaw nie będzie trudna, gdy obierzemy metody uczenia się, które skupią się na najważniejszych zagadnieniach. Regularna powtórka jest ważnym kluczem do sukcesu. Warto zatem zaplanować sobie naukę na konkretne dni. Pozwoli to usystematyzować także wolny czas. Jednym ze sposobów jest samodzielne uczenie się w domu oparte o różne materiały, np. podręczniki, ćwiczenia, portale czy aplikacje na telefon. Innym rodzajem są także kursy online. Obecnie jednak wiele osób stawia na kursy, ale w szkołach językowych. Lekcje odbywają się zazwyczaj w grupach odpowiednio wiekowych i poziomem zaawansowania. Wystarczy jedynie udać się do danej szkoły, która najczęściej przeprowadza test. On ma na celu przydzielić osobę do konkretnej grupy. Zajęcia prowadzone są przez lektora w wybrane dni oraz godziny. Jest to ciekawa metoda nauki ze względu na formę.