• View Larger Image

Dedykowane kursy angielskiego dla firm – co to takiego?

Ostatnio coraz częściej mówi się o kursach językowych dla firm, o kursach angielskiego biznesowego czy nauce formalnego języka. Na czym tak naprawdę polega język biznesu i dla kogo przeznaczone są kursy Business English? Czym różni się angielski dla firm od tradycyjnego kursu? Postaramy się to wyjaśnić w poniższym artykule.

Angielski dla firm – czym się wyróżnia?

Przyjmuje się, że pod pojęciem angielski dla firm kryje się szczególny rodzaj języka angielskiego, używanego tylko i wyłącznie w szeroko pojętym biznesie międzynarodowym. Stosowany jest wyłącznie w kontaktach zawodowych, nie tylko między krajami angielskojęzycznymi, ale między firmami na skalę globalną. Jest to język uniwersalny, służący do komunikacji między ludźmi biznesu z różnych zakątków kuli ziemskiej. Można przyrównać to zjawisko do pisma technicznego, które jest dokładnie takie samo na całym świecie, tylko że w tym przypadku chodzi o język mówiony (lub pisany np. w mailach czy w rozmaitych ofertach i umowach).

Bussines English od tradycyjnego angielskiego różni się głównie słownictwem oraz kontekstem, w którym się go stosuje.

Angielski dla firm – cechy

W języku używanym w szeroko pojętym biznesie chodzi głównie o prostotę, zwięzłość i precyzję. Język ten ma być przejrzysty i łatwy w odbiorze. Komunikacja biznesowa pozbawiona jest wszelkiego rodzaju ozdobników, niuansów językowych czy niedomówień. Można to szczególnie dostrzec w dwóch obszarach:

  • w piśmie – każdy e-mail powinien być dobrze zrozumiany przez zagranicznego kontrahenta czy klienta. Treść musi być zwięzła, a zdania naturalnie proste – oczywiście wciąż poprawne gramatycznie. Jednak w kontaktach z osobami nieanglojęzycznymi upraszcza się ją i unika skomplikowanych struktur.
  • słownictwo – główny nacisk kładzie się na terminologię związaną bezpośrednio z biznesem, która służy do opisania interesujących nas zagadnień. W angielskim biznesowym unika się wszystkiego, co mogłoby utrudnić zrozumienie komunikatu: idiomów, przysłów, wyrażeń nacechowanych kulturowo czy historycznie, czasowników złożonych (tzw. phrasal verbs) itp. Długie i niezrozumiałe wyrazy zastępuje się krótszymi i bardziej powszechnymi.

Kurs języka biznesu w szkole językowej

Podczas kursu angielskiego dla firm, kursanci ćwiczą praktyczne zastosowanie języka w sytuacjach biznesowych, takich jak prezentacje, negocjacje handlowe, przedstawienie oferty czy prowadzenie spotkania. Dodatkowo jednak poznają przydatne informacje związane z etykietą biznesową oraz akceptowalne i nieakceptowalne zachowania w poszczególnych krajach.

W pierwszej kolejności polecamy go tym, którzy poważnie myślą o rozwoju zawodowym w środowisku korporacyjnym, zwłaszcza w branżach handlowych, prawniczych czy marketingowych na skalę globalną.

Polecamy go też osobom, które chcą rozwinąć swoją działalność na rynku zagranicznym i nawiązać współpracę z instytucjami poza granicami Polski.

Jeżeli jesteś jedną z powyższych osób, zachęcamy do zapisów na kursy angielskiego dla firm i korporacji w profesjonalnych placówkach edukacyjnych.