• View Larger Image

Czy Business English przydaje się w biznesie?

Dla niektórych Business English nie jest czymś nowym, więc pytanie zawarte w nagłówku ma oczywistą odpowiedź. Wśród innych z kolei to dosyć nowe pojęcie. Dlatego w poniższym wpisie przedstawimy powody, dla których używa się właśnie BE w biznesie.

Business English – co to właściwie za termin?

BE wydaje się dla niektórych zupełnie innym językiem. To mylne skojarzenia, ponieważ to nic innego jak język angielski, ale używany w biznesie. Język ten przyda Ci się, gdy pracujesz w międzynarodowych firmach o różnych branżach, np. finanse, IT, handel, sprzedaż czy marketing. BE to zbiór zagadnień i słownictwa używanych w sferze biznesu. Oczywiście, aby uczyć się języka biznesowego z pewnością należy najpierw znać na danym poziomie angielski – najczęściej B1 lub B2. To podstawowe zagadnienia, które powinniśmy znać, rozpoczynając przygodę z BE. Podczas nauki z pewnością przyswoimy wiedzę, pozwalającą nam na przygotowywanie prezentacji, rozmów kwalifikacyjnych, rozmowy z klientami, negocjacje, czy pisanie raportów. Opanujemy potrzebne słownictwo z zakresu finansów, produkcji, sprzedaży, podróżowania, czy zarządzania.

W jaki sposób BE jest potrzebny w biznesie?

Dzięki Business English jesteśmy w stanie porozumieć się w sferze biznesowej w wielu sytuacjach. Przede wszystkim ułatwia nam kontakt z klientami nie tylko na rynku lokalnym, ale również międzynarodowym. Wówczas wymagane będzie posługiwanie się specjalistycznym językiem. To także możliwość używania go w argumentowaniu, prezentowaniu danych, negocjacjach, tworzenia wykresów, czy pisanie raportów lub rozmowy z pozostałymi firmami. Wszystkie te zakresy potrzebują właściwego użytego języka, jeśli zależy nam na poważnej opinii oraz kontaktach z innymi. Dlatego warto nauczyć się Business English. Z pewnością przyniesie on wiele pozytywnych korzyści. W jaki sposób rozpocząć naukę języka biznesowego? Choćby poprzez kurs językowy. Możemy wybrać indywidualnie zajęcia, ale również w grupie. Postawić można na integracje zespołu w pracy i zdecydowanie się na kurs angielskiego z całą kadrą pracowniczą. Pozwoli to na lepsze porozumiewanie się ze sobą i rozwiązywanie wspólnie problemów. Kurs angielskiego zatem może okazać się najlepszym rozwiązaniem, jeśli zależy nam na lepszej pracy lub ulepszenie swojego stanowiska.