• View Larger Image

Business English – czy opłaca się uczyć angielskiego biznesowego?

Business English to angielski biznesowy, czyli specjalistyczny język posługujący się terminami związanymi z daną branżą firmy. Obecnie wiele z nich wymaga znajomości języka angielskiego. Co to jest tak naprawdę angielski biznesowy i dla kogo jest on przeznaczony?

Dlaczego warto i dla kogo?

Angielski biznesowy to jak specjalistyczny język, którym posługują się większe firmy w różnych sytuacjach zawodowych na rynku lokalnym, ale i międzynarodowym. Głównie zapotrzebowanie na ten odłam językowy jest w firmach w zakresie sprzedaży, marketingu, reklamy, transportu, handlu, finansów czy IT.  To także nie tylko szeroko pojęte specjalistyczne słownictwo, ale poprawne komunikowanie się podczas rozmowy, argumentowanie, prezentowanie danych, wyrażanie opinii, ale także przedstawienie różnych zagadnień lub wykresów. Angielski biznesowy jest określony dla danej branży, ponieważ innej terminologii oraz słownictwa będzie używać branża IT, a innej sfera finansowa lub handlowa. Bez znajomości podstaw nie uda nam się dobrze posługiwać specjalistycznym językiem angielskim. Wiele firm decyduje się na szlifowanie właśnie biznesowej wersji tego języka w celu poprawienia kontaktów z klientami oraz zwiększeniu pozycji marki na rynku.

Kursy językowe w zakresie Business English

Angielski biznesowy wiążę się z szeroką gamą słownictwa, którego niekiedy nie uczyliśmy się, będąc w szkole lub na podstawowych kursach angielskiego. Specjalistyczne zagadnienia to takie, które jest określone z daną branżą lub specyfiką firmy. Dlatego powstał Business English, aby ułatwić pracownikom, pracodawcom, a także klientom porozumiewanie się ze sobą w sferze zawodowej. Warto zatem skorzystać z ofert szkół językowych. To szybka oraz sprawna nauka, ale także poznanie nowych osób, którzy podobnie będą chcieli nauczyć się danego zakresu słownictwa oraz gramatyki. Jednak, decydując się na kurs wraz z innymi pracownikami firmy, a nawet również z kierownictwem, gwarantuje nam to także dodatkową integrację między sobą. Nie należy zapominać o płynących korzyściach z rozpoczęcia nauki języka, o której wspomnieliśmy wyżej – lepsze kontakty z klientami, wyższa pozycja w firmie oraz znajomość nie tylko lokalnego, ale i zagranicznego rynku. Angielski dla firm daje gwarancje profesjonalizmu oraz poszerza wiedzę danego pracownika, zwiększając jego motywację, chęci do działania oraz pewność siebie.